#LikeDeLaBunei – 15 localități, 30 de zile, peste 300 de bunei instruiți și un proiect cu și despre oameni. Împreună cu voluntarii Purple Team, am reușit să integrăm persoanele în etate în lumea digitală și să demonstrăm că bunicii noștri merită să fie în pas cu ultimele tehnologii și noi suntem cei care să-i motiveze.
Proiectul a oferit șansa buneilor să-și depășească limitele și să învețe cum se folosește smartphone-ul și serviciile online. Toate astea, nu ar fi fost posibile fără cei peste 35 de voluntari implicați în proiect, angajați ai Moldcell, dar și copiii acestora. În așa fel, creștem o nouă generație de voluntari social responsabili, cu inițiativă și dornici să contribuie la dezvoltarea societății așa cum pot.
„Cu multă implicare emoțională, acest dialog între generații va progresa și mai mult și se va transforma cu timpul, într-un comportament firesc de incluziune. Avem toate componentele necesare pentru acest lucru. Fundația Moldcell care va continua să ofere suport, voluntari deschiși, parteneri de încredere și un grup larg de persoane în etate care au nevoie să fie instruiți cum funcționează lumea digitală”, a menționat Tatiana Secrii, Coordonator proiecte Fundația Moldcell.
Pentru majoritatea voluntarilor, participarea la proiect a fost o premieră, cu multe emoții și lucruri noi învățate. „Pentru mine, #LikeDeLaBunei a fost un proiect de suflet care m-a ajutat foarte mult să mă dezvolt. Dar cel mai prețios e că am găsit limbă comună cu bunicii”, ne-a mărturisit Daria Ivanov, voluntară Purple Team.
„Seara, când ajung acasă, bunicii, deja obișnuiți cu online-ul, îmi scriu mulțumesc și că suntem tare bravo. Îmi trimit diferite poze cu ei, mâncare, cum își petrec timpul și asta e de-a dreptul wow, că au învățat multe despre smart. Neapărat o să mai particip la astfel de proiecte pe viitor”, adaugă Iurie Fucedji, voluntar Purple Team.
Proiectul continuă cu încă câteva locații, în care voluntarii vor ajuta buneii să pășească cu încredere în lumea virtuală.
Proiectul privind dialogul intergenerațional este finanțat de Fundația Moldcell, Fondul ONU pentru Populație (UNFPA) și Agenția Elvețiană pentru Cooperare și Dezvoltare, și implementat de HelpAge International în parteneriat cu Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale în 15 localități din Moldova.
#AbilitățiDigitale #DialogÎntreGenerații